We zijn zeker niet de eersten die over de E-Type schrijven. Er is al heel wat inkt gevloeid over de glooiende motorkap, fijne taille en heerlijke details. De eerste modellen zijn de meest geslaagde. Daarna werd het wat minder.
Een absoluut waanzinnige schoonheid. Marcello Gandini was nog maar net de twintig gepasseerd toen hij deze auto tekende, die vandaag volgens velen als de mooiste auto ter wereld wordt beschouwd. Een mythe van een sensationele zuiverheid.
De Atlantic is het pronkstuk van Bugatti. Hij werd getekend door Jean Bugatti, voor hij omkwam in een banaal verkeersongeluk. Maar dat droeg alleen maar bij tot de mythe, want er zagen uiteindelijk slechts drie stuks het daglicht.
De laatste GT met V8 van het Franse merk. De pers beschouwde hem toen als een van de mooiste modellen op de markt. Zijn V8 van 400 pk maakte hem ook de snelste vierzitter ter wereld. En meteen de krachtigste Franse productieauto tot vandaag.
We zijn zeker niet de eersten die over de E-Type schrijven. Er is al heel wat inkt gevloeid over de glooiende motorkap, fijne taille en heerlijke details. De eerste modellen zijn de meest geslaagde. Daarna werd het wat minder.
Een absoluut waanzinnige schoonheid. Marcello Gandini was nog maar net de twintig gepasseerd toen hij deze auto tekende, die vandaag volgens velen als de mooiste auto ter wereld wordt beschouwd. Een mythe van een sensationele zuiverheid.
De Atlantic is het pronkstuk van Bugatti. Hij werd getekend door Jean Bugatti, voor hij omkwam in een banaal verkeersongeluk. Maar dat droeg alleen maar bij tot de mythe, want er zagen uiteindelijk slechts drie stuks het daglicht.
De laatste GT met V8 van het Franse merk. De pers beschouwde hem toen als een van de mooiste modellen op de markt. Zijn V8 van 400 pk maakte hem ook de snelste vierzitter ter wereld. En meteen de krachtigste Franse productieauto tot vandaag.